Nelleke de Vries, Ballonnenclown
“Video heeft mijn werk als ballonnen-clown naar een hoger niveau getild. Ik laat mijzelf écht zien”
Naam: Nelleke de Vries
Vakgebied: Ballonnenclown en entertainment
Website: www.verpaktelucht.nl
Nam deel aan: Laura’s Online Video Academy, inclusief wekelijkse Q&A’s, live dag en videotools
Waarom wilde je video inzetten voor jouw business strategie?
Het gebruik van video in mijn bedrijfsstrategie was een bewuste keuze vanwege de enorme impact die video kan hebben. In het begin vond ik het echter eng om voor de camera te praten. Ik was onzeker over mijn gezicht na een ziekte waarvan ik zelf de nasleep nog zag, maar ook over mijn stem en mijn presentatievaardigheden was ik onzeker. Maar na verloop van tijd ben ik gewend geraakt aan mijn stem en aan het praten voor de camera.
Wat heeft video voor jou betekend?
Video heeft mijn werk als ballonnenclown naar een hoger niveau getild. Het stelt me in staat om mijn creativiteit, humor en technieken in actie te laten zien. Ik maak grapjes met kinderen, wat altijd voor gelach zorgt. Ik maak vaak populaire figuren zoals honden, zwaarden en bloemen, die altijd in de smaak vallen.
Mensen kunnen nu mijn enthousiasme en persoonlijkheid ervaren op een manier die met foto’s nooit mogelijk zou zijn. Dankzij video kan ik mijn publiek echt de volledige beleving van ballonnenvouwen laten meemaken, en laten zien dat er zoveel meer bij komt kijken dan die paar minuten die je op straat ziet. Het helpt ook bij de bewustwording van mijn vak en toont de passie en vaardigheid die erbij komt kijken.
Welke video’s heb je gemaakt tijdens je deelname aan Laura’s Online Video Academy?
Tijdens mijn deelname aan Laura’s Online Video Academy heb ik verschillende video’s gemaakt. Zo maakte ik een klantvideo om te laten zien wat ik voor mij klanten kan betekenen. Dit deed ik samen met mijn klant voor haar kinderkledingzaak in Almere waar ik ballonnen had geleverd.
Deze klantvideo heb ik zelf gefilmd en bewerkt. De klant en ikzelf vonden het erg leuk om te doen en we kregen leuke reacties.
Ook werd ik gevraagd om mee te doen aan een eventvideo van de opening van een kindercentrum (De Bloeiboei in Almere). Mijn werk als ballonnenclown tijdens openingen en feestjes met kleine kinderen is op video vastgelegd.
Dat was ook heel erg leuk, zeker omdat ik nu minder schroom voelde om in beeld te komen als ballonnenclown. Zo kon ik mijn werk aan mogelijk nieuwe opdrachtgevers ook weer laten zien.
Door de verschillende video´s krijgen mensen een duidelijker beeld van wat ik voor mijn klanten doe.
“Ik kreeg duizenden views op mijn video en ontving mijn veel positieve reacties.”
Daarnaast heb ik tijdens de live dag met de vlogbus een video gemaakt met een impressie van mijn werk als ballonnenclown, met een gebloemde Volkswagenbus op de achtergrond.
Deze video bleek een gouden zet te zijn: hij kreeg duizenden views op verschillende platforms zoals Facebook, Instagram en TikTok en ik ontving veel positieve reacties. En hij staat nu ook op mijn website Verpaktelucht.nl.
Door deze video is mijn bekendheid onder potentiële klanten gegroeid. Bovendien word ik mede door de video’s ook vaker gebeld voor een nieuwe opdracht. Hartstikke leuk natuurlijk!
De video met het Volkswagenbusje heb je gemaakt tijdens een live dag van Laura’s Online Video Academy. Wat is voor jou de meerwaarde van zo’n dag?
De toegevoegde waarde van de live dag met de vlogbus was enorm. Het was bemoedigend om te zien dat andere ondernemende vrouwen ook moeite hadden met het maken van video’s.
Ik leerde veel over welke apparatuur werkt en welke niet, en hoe je zelfs met beperkte middelen goede video’s kunt maken. Het was fijn om te zien hoe anderen hun video’s aanpakken en welke materialen ze gebruikten.
Deze ervaring heeft me veel inzicht gegeven in hoe ik mijn eigen video’s kan verbeteren en efficiënter kan maken. Daarnaast kreeg ik op mijn video met het busje enorm veel reacties.
Ook maakte ik een aantal video’s voor Facebook, Instagram, TikTok en YouTube, omdat ik voor de feestdagen zoals Halloween en Sinterklaas in te huren ben als ballonnenclown. En jawel! Ik kreeg meer klanten door mijn video´s!
Wat ik leerde van Laura is hoe ik in kleine stapjes een goede video kan maken voor mijn onderneming. Ik wilde voornamelijk op een eigen manier mezelf laten zien met mijn unieke bedrijf in ballonnen en entertainment waarbij ik in te huren ben als ballonnenclown of om een workshop ballonvouwen te geven.
“Door Laura’s training weet ik nu hoe ik van mijn boodschap een boeiende video kan maken.”
Ik kan nu op mijn eigen manier video´s maken voor zover ik dat wil. Zo maak ik ook weleens een impressievideo van waar ik ben. Zoals het bijwonen van een ballonnenworkshop om mijn kennis over ballonvouwen te vergroten.
Laura maakt mij bewust van dat ik mijzelf meer mag laten zien, hoe ik van mijn video´s echt een boeiend geheel kan maken en hoe ik er ook een call to action aan kan vastplakken.
Ik heb nu de juiste videospullen voor mijn video’s via Laura aangeschaft en ik ga een opnameplek creëren zodat ik altijd video’s thuis kan maken.
Ik heb Laura als videocoach als zeer prettig ervaren. Ze neemt echt de tijd voor iedereen en dat vind ik heel fijn. Laura heeft een warme benadering en geeft gerichte aandacht, wat heel motiverend werkt. Wat ik ook waardeer is dat je dingen herhaalt, zodat ze goed blijven hangen.
Laura straalt als online videocoach rust uit en dat is prettig om te ervaren, vooral omdat het helpt om gefocust en duidelijk te blijven. Soms kan duidelijke feedback best confronterend kan zijn. Het kan moeilijk zijn om te horen, maar juist door die directe feedback kun je verder groeien.
Af en toe moet je slikken en erkennen dat iets niet goed gaat, maar dat is uiteindelijk waardevol. Het is goed om geconfronteerd te worden met dingen die je liever niet hoort, omdat het je dwingt om na te denken en te verbeteren.
Laura heeft een manier om je boodschap over te brengen die binnenkomt en je aan het denken zet. Het kan best pittig zijn, maar dat is soms nodig. Uiteindelijk helpt het om niet terug te vallen in oude gewoontes. Het is geweldig dat je af en toe een schop onder je kont krijgt om door te gaan en jezelf te verbeteren.
Hoe zie jij je toekomst met video’s maken?
In de toekomst wil ik mijn video’s verder ontwikkelen om mijn bedrijf als ballonnenclown te promoten voor kinderfeestjes en evenementen. Ik ga nog meer Behind-the-Scenes video´s maken over wat er komt kijken bij de voorbereiding van een feestje of evenement, zoals het plannen en inpakken van materialen.
En ik ga meer video´s maken voor rond de feestdagen om mijn speciale balloncreaties en bijdrage aan de feestvreugde te laten zien. Mijn doel is om zoveel mogelijk bekendheid te genereren door consistent video’s te maken en te delen. Dit helpt bij het aantrekken van nieuwe klanten en het informeren van bestaande klanten over mijn beschikbaarheid voor verschillende gelegenheden.
Video is een krachtig middel om mijn werk te laten zien en mensen te enthousiasmeren, en ik wil dit optimaal benutten.